Jehovas Vittnen... (suck)

Tänkte visa att utdrag från Jehovas vittnens Egen tidning:

Först ska jag förklara några ord
Älste=Någon som anses vara bättre på att ge råd än andra medemmar som har högre rang
Tjänsten=Knacka dörr
Värdsligt=Något som andra människor gör(farligt) JVs ska hålla sig ifrån för det är sataniskt och demoner tar över en om man gör det.

Vakttornet 2009 med den absurda titeln "Min religion - Mitt val eller mina föräldrars?"
"Kan du som en Guds tjänare hjälpa ungdomar i församlingen att uppskatta det andliga arv de fått? Även om föräldrarna har ansvaret att fostra sina barn kan andra i församlingen, i synnerhet de äldste, understödja föräldrarnas ansträngningar. Det är särskilt viktigt att hjälpa familjer där bara en av föräldrarna är ett Jehovas vittne.

Vad kan de äldste göra för att hjälpa ungdomar att älska Jehova och få dem att känna att de behövs och är uppskattade? Mariusz, som tjänar som äldste i en församling i Polen, säger: ”De äldste bör prata, prata, prata med ungdomarna. De bör göra det inte bara när det uppstår problem, utan också vid andra tillfällen – i tjänsten, efter mötena eller över en kopp te.” Varför inte fråga ungdomarna vad de tycker om församlingen? Sådan öppen kommunikation drar de unga närmare församlingen och får dem att känna att de är en del av den.

Om du tjänar som äldste, försöker du då lära känna de unga i församlingen? Albert, som nämndes tidigare, tjänar nu som äldste, men som ung upplevde han olika prövningar. Han säger: ”Som ung vuxen behövde jag personliga herdebesök.” De äldste kan visa personligt intresse för ungdomar också genom att be för dem. (2 Tim. 1:3)

Det är bra för de unga att bli engagerade i församlingens verksamhet. Annars kanske de inriktar sig på att nå världsliga mål. Kan ni som är äldre gå med dem i tjänsten och bli vän med dem? Var tillsammans med de unga också på fritiden, skapa en atmosfär av tillit och vänskap. Jola påminner sig: ”En pionjärsyster visade personligt intresse för mig. Det var tillsammans med henne som jag för första gången gick i tjänsten därför att jag själv ville det.” "

Med andra ord, ligg på dem tills dem ger sig för det är så det är i praktiken!

Vaktornet är för övrigt en tidningdem ger ut, så alla ser det här.

Ja, slutsatser... Ni har egna huvuden (Håll i dem så inte JVs kommer och hjärntvättar dem!)


Sjung ut!
Postat av: ...

Ny överdriver du väl lite va...

"sataniskt och demoner tar över en om man gör det." ROLIGASTE JAG HAR HÖRT! HAHAH stämmer ju dock inte...

2010-03-18 @ 20:38:51

Sjung ut!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Ditt hangaround:

Din lilla sång:

Trackback
RSS 2.0